לכבוד סבתא טובויי אורוס וסבתא נקדאם צביה ולכל הסבים, לאימי קציעה לוי ובעיקר למשפחתי ולדורות הבאים.
דדים פכטה מקוראת (אבי זורע כותנה ואוסף זהב לבן)
השיר הזה מדבר על בת צעירה שמספרת שאביה הוא מגדל כותנה. אפשר להבין מזה שהם משפחה עשירה כי משפחות שעבדו בעסקי הכותנה היו משפחות עשירות.
הבת אומרת "אבי מגדל כותנה ואוסף זהב לבן" ואומרת שהיא רוצה שהכיסוי והרעלה יישרפו וייהפכו לאפר. היא לא רוצה לכסות את הפנים ואומרת שהיא בת צעירה ולכן מגיע לה בחור צעיר.
הרבה פעמים היו משיאים את הצעירות עם גברים מבוגרים, והבת שרה שמכיוון שהיא ממשפחה עשירה, מותר לה לבחור עם מי היא רוצה להינשא.
השיר הזה קצת מרדני בכך שהוא הולך כנגד כיסוי הפנים וכנגד הנישואים הכפויים.
עזיזאם (יקירי)
בשיר זה פונה הבחורה לאהובה ואומרת לו:
"יקירי מה עשיתי שרחקת ממני,
אני בזכרונך ואתה עמדי,
אני מתגעגעת לראות אותך,
לשוני ופי עטרת ראשי,
אם אמרתי דבר מה לא טוב אני מתנצלת,
אני בזכרונך ואתה עמדי."
אוספוני פור סיטוראת (השמיים זרועים כוכבים)
השיר הבא הוא שיר לכלה שנפרדת ממשפחתה והיא מבקשת מהשדכנית שתעמוד על זכויותיה.
"השמיים זרועי כוכבים והראש שלי חושב מחשבות אהבה עליך, אני אסתובב סביב ראשך כמו יונה ואשקה אותך בחלב ציפורים".
היא מבטיחה דברים רבים ובלתי אפשריים, אך היא יודעת שחיי הנישואין לא יהיו פשוטים.
כשעולה בה המחשבה על המקום אליו היא הולכת היא חושבת שבבית אביה היא אוכלת לחם ותאנים ובבית הבעל מחכה לה מנעול ובריחים, כלומר היא תהיה כבולה.
היא מבקשת מהשדכנית שתעמוד על זכויותיה במעמד החתימה על התנאים, והיא שולחת אותה עם פרחים לאורך הדרך "אני אפזר פרחים על הדרך שבה את הולכת".
צ'ודראם בסראם גיראם (שיר השדכנית)
שדכנית רוצה לשדך בחורה, ככל הנראה לאחיין שלה. היא אומרת לו שהיא מכסה את עצמה והולכת לבית המשפחה של הבחורה שייעדה לו.
הוא מזהיר אותה שאם לא יראה את הבחורה לפני החתונה לא יתחתן איתה.
היא אומרת שזה המנהג, הבחור לא יכול לראות את הבחורה לפני החתונה. היא אומרת לאחיין שאם ירצה שהיא תשדך לו בחורה, "הדודה תהיה כפרתך", זהו פתגם שמשמעותו שעליך לסמוך עליה.