שם הדובר/ת:
דוד תורג'מן
מגדר:
גבר
עיסוק:
טכנאי מכונות
גיל בעת התיעוד:
78
שנת עלייה לארץ:
1965
ארץ המוצא:
קהילות המוצא:
שפה:
נושאי השיחה:
תיעוד:
יעל ברוך
מועד התיעוד:
2021
תִרגום:
גאולה אבודרהם
תרגום:
דוד: פלוני גירש את אשתו, למה? כי נעלבה/כעסה. גירש את אשתו על עלבון. זאת אומרת, יש אישה שלא נעלבת/כועסת? איזה יום בדין ודברים עם בעלה והולכת כועסת, הולכת להוריה וחוזרת בערב משלימה עם בעלה. אבל זה חיפש סיבה בשביל להתגרש ממנה, למה? הוא אומר היא הלכה נעלבה, אני אתגרש ממנה. אז היו אומרים זה איך אומרים, חיפש סיבה למסיבה. "גירש את אשתו בגלל שנעלבה". נעלבה גירש אותה.
אם הלך הראש הכיפה זה לא העיקר. אם הלך הראש הכיפה זה לא העיקר. אם אחד קיבל איזה מכה קשה על הראש ונפתח לו הראש והראש זב דם, בשעה הזאת הכובע לא חשוב. זה להפוך את הכובע למשהו לא עיקרי. אין ערך לכובע בלי הראש. אם הלך הראש, הכובע לא חשוב. אל תעשה את הכובע כעיקר.