שיר מקהילת ביידא
שואלים את אבו שלום, האם ראית את הבחורות בערב?
אל תדאגו, כשיחשיך הן תצאנה בקולותיהן.
הלב שלי מלא והוא לא מראה זאת.
הן תשבנה איתכן בערב ותעשינה (תלעסנה) איתכם גת, אל דאגה.
תיעוד ושימור לשונות היהודים ותרבויותיהם ע"ש חיים (מרני) טרבלסי ז"ל
שואלים את אבו שלום, האם ראית את הבחורות בערב?
אל תדאגו, כשיחשיך הן תצאנה בקולותיהן.
הלב שלי מלא והוא לא מראה זאת.
הן תשבנה איתכן בערב ותעשינה (תלעסנה) איתכם גת, אל דאגה.
שיר על שתי בנות שהפכו לזונות.
הלכו ממקום למקום, נתנו לה בושם וגם בסוף נתנו לה תכריכים.
האב אומר 'אוי למי שיש לו בנות, שלא יהיו בנות בכלל'.
האב מת מתוך כאב.
לא אכל ולא שתה ולא לעס גת בשל הבושה שהיתה לו.
רוח רוח, על הרצפה עוד לא עברו הירוק והירוקה, כי יש עוד טל על האדמה.
עברתי במדינה לאורכה ולרוחבה ולא ראיתי כמו אמא שלי היקרה.
אהובי עזב אותי והלך אל משהי אחרת.
אהובי, הלב שלי לא מבסוט ממך, חבל שאתה שרפת אותי, שרף את מה שיש לי.
הלב שלי עליך שרוף.
עייפת אותי, למה?
בוא איתי לארץ שלי אולי היא תמצא חן בעיניך
בוא אל השמש הלבנה, אל הבחור הגבוה היפה הזה
בוודאי ארצי תמצא חן בעיניך.
אני שואלת את האלוקים, אמא הלב שלי מלא, בפני מי אתלונן? אתלונן בפני אלוהיי שהוליד אותי.
העין שלי בוכה והלב שלי צוחק, הלואי שאראה את אהוב לבבי מולי, אור כוכבי השמים שרף אותי.
שאלוהים ישרוף את הלב של זה ששרף אותי.
שאלוהים ישרוף את הלב של זה ששרף את הלב שלי.
פגשתי שתי בנות על שפת הנחל, אמרו לי בוקר טוב, שיגעו אותי.